pondělí 6. srpna 2018

Ještě k nýtování


[Abstract - Note on riveting
Measurement and examples of my rivets.]

Když jsem před sedmi lety psal příspěvek Výroba nýtků, neuvedl jsem žádné rozměry. Teď se mi naskytla příležitost udělat pár fotek a nějaká ta měření.

Jen pro osvěžení: nýtky štípu nebo sekám z běžného černého drátu, obvykle ztenčeného v průvlaku na potřebnou tloušťku. Píšu obvykle, protože není vyloučeno na trhu sehnat drát v kýženém průměru.

Jelikož nýtky dělám "v ruce", tak se jejich délky liší kus od kusu, což je pro mne OK - ani jednotlivé kroužky nejsou zcela stejné. Takže když vezmu do ruky probitý kroužek, obvykle už mohu dopředu odhadnout, jak dlouhý nýtek si mám z hromádky vybrat.

Nyní k rozměrům; pracuji se dvěma různými průměry kroužků:

Pro vnitřní průměr 6 mm:
  • průměr nýtku 0.5 mm
  • délka průměrně 3.5 mm (+/- 10%)

Pro vnitřní průměr 4 mm: 

  • průměr nýtku 0.35 mm
  • délka průměrně 2.5 mm (+/- 5%)

Pár ilustračních fotografií:

Vlevo 4 mm kroužky a příslušné nýtky, vpravo 6 mm kroužky. Nestejné délky jsou jasně viditelné.

Při práci doma skladuji nýtky a rozdělanou práci v praktických nádobkách (používají je např. plastikoví modeláři).

Žádné komentáře:

Okomentovat