úterý 28. dubna 2020

Překládáme kroužky

[Abstract - what if I overlap rings after flattening - works like a charm!]

Před časem jsem si znovu (a lépe) přečetl článek "Concerning the “Watershed” feature" od brníře, kterého velice obdivuji, totiž Erika D. Schmida z USA. A napadlo mě, že bych zkusil dělat ploché  kroužky tam popisovanou cestou, tedy napřed je zploštit, a pak teprve přeložit konce přes sebe. Výsledek je naprosto fantastický - jsou sice nýtované na kulatý nýtek, protože nemám vybavení na nýtování klínkem, ale práce odsýpá viditelně rychleji než při mém stávajícím postupu.

Ovšem, zavedl jsem si takovou malou změnu. Erik točí kroužky na kulatém trnu a následně vyžíhané kroužky tvaruje do kulata kleštěmi. Zkusil jsem tedy trn připravit tak, aby měl průřez elipsy, a to ještě na jedné straně více zploštělé než na druhé. Vzal jsem kulatinu, za stálého zkoušení tvaru ji opracoval pilníkem a nakonec přebrousil povrch do hladka.

Jak je vidět na prvním snímku, tak produktem jsou kroužky ve tvaru elipsy. Následuje zploštění, které nesmí být příliš velké. Aniž bych kroužky nějak žíhal, tak se mi při správné tloušťce daří lehkým tlakem kroužky dostat rovnou do požadovaného tvaru.

Níže je několik fotografií z dnešního pokusu. Vstupní drát je 1 mm, výsledné kroužky mají okolo 5 mm vnitřní průměr:

Zleva: naštípané kroužky, zploštělé, naděrované

První pětička. Výroba od navíjení trvala asi sedm minut. 

Porovnání se 4 mm ID kroužky. To vlevo je indická provenience.

Žádné komentáře:

Okomentovat